August 22, 2016

FC Audio Tools FreeEdition is live now!

Asset Store URL

The new edition has been added to the FC AudioTools.
This edition is suitable if you want to trial our tool before you buy the paid version.
 

You want to know FreeEdition?

Edition comparison

Please try on your own.

July 27, 2016

version 2.0.1 is live now.

2.0.1
General
-IMP: Edited clip was memory release. Improved script compile time after the window closed.

Level Adjuster
-FIX: When lost focus does not transition to continue playback. 
 

July 6, 2016

Version 2.0.0 is live now!

New FC Audio Tools has changed greatly function and appearance. Please add a sophisticated sound in your app.

If have purchased the previous version can upgrade for free!

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Change log.

General
- NEW: Level Adjuster Tool.
- NEW: New skin.
- ADD: Accept a load of broken wav file.
- A...

June 18, 2016

FC AudioTools 2はその見た目が黒を基盤としたフラット なUIへと変更されます。この変更はUnityエディタの内部実装に依存する一部の対応が困難な部分を除き、全てオリジナルのスキンスタイルに変わります。

と、いっても今までの機能、使い方、要素自体に変更はありません。

これはUnityのPersonal EditionとProfessional Editionのどちらのスキンカラーであっても同じ見た目になります。Unity Personal Editionのグレースキンを使用されている方は、 このツールの箇所だけ見た目がより黒く変わることに少し違和感があるかもしれません。

今までFC AudioToolsのUIは、独自の実装とUni...

May 25, 2016

Thank you for the support of FC Audio Tools!

It will be the first major upgrade in June. This will new tools and new features added. Of course, these will run Windows, OS X, and Linux.

 

 

Level Adjuster
In version 2.0 new tool, it will add Level Adjuster. It performs reproduction of a plurality of assets is a function...

May 25, 2016

FC Audio Toolsを応援ありがとうございます!

ゆっくりとですが新機能の開発は進み、6月には初のメジャーバージョンアップがおこなわれ、新ツールと新機能が加わります。もちろんこれらはWindows、OS X、Linux版のUnityエディタで全て動作します。

 

 

Level Adjuster

バージョン2.0では新しいツール、Level Adjusterが加わります。

このツールはいくつものアセットを閲覧、プレビュー再生をしながら音量を調整するための専用ツールです。スクリーンショット右側のいくつものサウンドアセットの画面が見えますか?

 

多くのサウンド素材や音楽素材を用意したけれど、各サウンドの音量が統一されていなくて困ったことを経験され...

April 26, 2016

FC AudioToolsの最新版がUnityアセットストアにてリリースしました。

 

変更点

 

全般的

追加: AnimationClipとAudioClipマーカー情報が連携したデモを追加。

修正: wavファイルに空白の文字列が含まれないように修正。

修正: 多数のマーカーが含まれるwavファイルが破損する症状の修正。

修正: 全てのマーカーが空白時に保存したwavファイルを読み込めない症状の修正。

変更: アセンブリリロード時にサブダイアログをキャンセル動作するように修正。

 

WaveEditor

追加: マーカーをAnimationClipにエクスポートする機能の追加。

           ( ファイル > エクスポート > マーカー > Ani...

April 26, 2016

ver 1.2.1 change log.

 

General
- ADD: Event callback demo that is synchronized with the AnimationClip and AudioClip.
- FIX: Remove an empty name label from wav file. (output file size reduction.)
- FIX: Size calculation of the wav file that contains many markers.
- FIX: If all of the marker texts is empty, an wav-open exc...

April 1, 2016

Change log.


General
- NEW: Audio Mixer Demo(Link to Audio Mixer files).
- ADD: Create/AudioClip/(mono - 8ch) to context menu.
- CHG: Change Demo sub directories in FCAudioTools.

WaveEditor
- NEW: Link to Audio Mixer.
- CHG: Preview doesn't stop by the lost focus and preview halt by script compile.

April 1, 2016

FC AudioToolsの最新版がUnityアセットストアにてリリースしました。

 

変更点

 

全般的

新規: Audio Mixerと連携するデモを追加。 

追加: コンテキストメニューに無音のAudioClip(wavファイル)を作成する機能の追加。(モノ~8ch)

修正: FC AudioToolsのサブディレクトリ構造を変更。

 

WaveEditor

新規: AuioMixerとの連携機能を追加。

変更: ウィンドウのフォーカス、スクリプトコンパイル、エディタプレイモードの変更によってプレビュー再生は停止します。これは再生動作時にアセンブリリロードがおこなわれることによる不具合を防止することに起因しています。

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